Autó Modell Szalon & webáruház

Jelenlegi hely

Címlap | Leitmann László gyűjteményének története

Leitmann László gyűjteményének története

Kedves Gyűjtőtársak, Látogatók!

Engedjétek meg, hogy megosszam veletek a saját modellgyűjteményemet és annak történetét.

2000 karácsonyán kaptam a két első 1/24-es modellemet, egy piros '97-es Alfa Romeo 156 Gran Turismo-t, és egy sárga '88-as Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole-t. Annyira elkápráztattak ezek a járgányok ebben a méretarányban, hogy már akkor kialakult bennem az a fajta gyűjtői szenvedély, mely a mai napig tart. Sokáig a szüleimtől kaptam az 1/24-es modelleket, később már én magam vettem őket zsebpénzből, főleg Bburago és Maisto kivitelben, de néha akadt egy-egy Motormax-es, Jada Toys-os, illetve Welly-s járgány is.


2006-ban azonban megkezdődött a középiskola, és egyfajta pangási időszak indult gyűjtési területen, mely alatt nagyon ritkán bővült a gyűjteményem. Volt, hogy évekig nem vettem új darabot, de előfordult olyan is, hogy egy osztálykirándulás alkalmával vettem egy Maisto féle '48-as Ford F-1 Pickup-ot. Ezen időszak alatt volt egy-két online rendelésem, így tettem szert például két elitebb járgányomra is, egy 2008-as Dodge Challenger SRT8 6.1 HEMI-re és egy '65-ös Chevrolet Malibu SS 396-osra. Viszont 2010 után szinte úgy tűnt, felhagyok a gyűjtéssel, valahogy nem éreztem akkor évekig azt a fajta szenvedélyt és megszállottságot, mely ehhez feltétlenül szükséges, -na és persze keresetem se volt-. 2016 augusztusának végén azonban megtörtént a nagy visszatérés.

 

  



Arra már nem emlékszem, hogyan és mitől, de valahogy visszatért belém a gyűjtői szenvedély. Talán az is közrejátszott, hogy időközben felnőttem, és egy ideje már volt állandó állásom, plusz még nyitottabbá és népszerűbbé vált az online vásárlás.
Ezen időszak első online rendelt 1/24-es modellje egy kék '65-ös Trabant 601 S de-Luxe volt a Welly-től. Innentől kezdve szépen bővült a kollekcióm, egy év alatt sikerült a még gyerekként megszerzett kocsik darabszámát megduplázni.

2017 áprilisában felötlött bennem, hogy az akkorra már megtelt szekrényem polcai közé simán beférnének plusz polcok, ami megduplázná a helyek számát. És ha már új polcok, gondoltam szekrényajtók is jók lennének, mert előtte nem voltak és hát rendesen porosodtak a gépek. Szintén ez év e hónapjában új szenvedély bontakozott ki: Kezdetét vette az 1/18-as gépek gyűjtése.
Sokáig úgy voltam vele, főleg a hely és az árak miatt, hogy csak 1/24-es modelleket gyűjtök, de megláttam az MCG-től egy '85-ös Wartburg 353 S-t és leesett az állam. Akkor még úgy voltam vele, hogy ez még belefér, aztán csak azt vettem észre, hogy egyre több 1/18-as járgány érdekel, így úgymond fordult a kocka.

 

  



Pár hónapja nagyon rákaptam az 1/18-as méretarányra, mert sokkal szebbek és kidolgozottabbak 1/24-es társaiknál, noha jóval drágábbak. Persze 1/24-est még ugyanúgy gyűjtök, bár helyhiány miatt így is rengeteget dobozolnom kellett, hogy a mutatósabb és nagyobb darabok kerüljenek előtérbe a polcokon. És hogy emiatt megválnék-e tőlük? Semmiképp sem! Nagy álmom, hogy egyszer majd minden modellem méltón vitrinekben foglaljon helyet, ehhez persze sok minden kellene, úgyhogy egyelőre mindez csak álom marad. Jelenleg a sejtelmet sugárzó faajtós szekrényekben laknak, a polcokon kihagyott helyekre tett cédulák jelzik, hogy mit kellene még oda feltétlenül beszerezni..

  



Hogy pontosan hány darab modellt sikerült összegyűjtenem ezalatt a 18 év alatt, azt még pontosan nem tudom. 2018 januárjában kezdtem el fotózgatni, rendszerezni egyesével őket, de még nem értem a végére. Ha tippelnem kéne, úgy 300 felett lehet már a darabszám, és szinte folyamatosan bővül a kollekció.
Hogy valaha felhagynék-e a gyűjtéssel? Szerintem ez olyasfajta szenvedély, mely sosem huny ki.
Ahogy mondani szokás, én is mindenevő vagyok e tekintetben, de nagy kedvenceim az amcsi izomautók, a sportkombik, a klasszikus járgányok minden téren, legyen az sportkocsi vagy gyári. Szóval nincs külön kaszt, mindenféle modell érdekel, mely közel áll az ízlésemhez.



Megemlítenék még pár kivételes modellt. Az eddigi legdrágább modellem egy 964-es Porsche 911 Carrera RS 3.8 a GT Spirit-től. Az eddigi -talán- legjobb vételem ár / minőség tekintetében egy 2012-es BMW M6 Convertible (F12) a Paragon Models-től. Egyik legérdekesebb szerzeményem még egy korábbi kiadású BMW 1-es a Kyosho-tól. Ugyan színre nem egyezik, de ilyen BMW-n tanultam meg vezetni, plusz amiatt érdekes még számomra ez a modell, mert helyileg sikerült hozzájutnom egy eladótól, amire még nem volt példa előtte és azóta sem.
Több mint 1 éve vagyok egy nagyon jó kis Facebook csoport tagja, ahol nemcsak bemutatni lehet gyűjteményt, de az eladás is megengedett. Innen nagyon sok klasszikus modellhez jutottam hozzá, olyanokhoz, melyek már több éve kifutottak, ilyen például az említett Kyosho féle BMW 1-es is.

 



A Facebook profilomon nyilvánosan megtalálhatóak egyesével fotózgatva a járgányok, olyanok is, melyek már nincsenek szem előtt. A mai napig fotózgatom és rakosgatom fel őket, egyelőre még nincs fent mind, de dolgozom rajta.

Köszönettel tartozom az Autó Modell Szalon-nak, és egyúttal nagyon megtisztelő számomra, hogy így megoszthatom a saját "kis" gyűjteményemet, legalábbis a látványosabb részét. Kedvenceket nagyon nehéz kiemelnem, mert nagyok sok van, de remélem, a fotók egy átfogóbb képet adnak a gyűjteményről, még ha nem is fért rá az összes modell.
 

Üdvözlettel: Leitmann László

tipus: 
blog
Termékkereső | Bejelentkezés | Webmail