Jelenlegi hely
Alpine Renault A310
Ár: 18 990 Ft
1:18-as, méretarányosan és igen élethűen kicsnyített fém autómodell az IXO-tól felnőtt gyűjtők és a márka kedvelői számára.
Semmi ne mnyitható, nem mozgatható, de a nagyon aprólékos külső és belős kidolgzottság révén tökéletes látványt nyújt, amit tovább
növel a páratlaul jól sikerült metálkék fényezés.
A modell kb 25 cm hosszú, alakra formázott bliszteres rögzitésben, elegáns,pelxiablakos, kis helyigényű kartonmdobozban szállítják.
14 év alatt nem ajánlott, nem gyerekjáték, hnaem autó-szobor..
Az Alpine manufaktúra 1971-től szerzett iga ihírnevetta szuperalacsony, műanyagkarosszériás szűköcske utastérrel rendelkező A110-as sportkocsi gyártásának megkezdésével,
amit a Renault gyár közreműködésével félelmetes rali fegyverré kovácsoltak. Az 110-as kis motorocskával kezdett pályafutása során hamarosan követte az 1,3 literes, aztán az 1,6-os és végén
az 1,8-as négyhengeres erőmű, ami ezt a pillekönyű játékszert iszonyatos teljesítményekre bírta sarkallni.. 1973-ban a Monte Carlo Rallye és a rali vb megnyerésével a sportág abszolút favoritja lett.
Ezekre az alapokra következett a "modernizálása" az A310-es, ami a 110-essel szemben, szinte már futurisztikus karosszériájával már igazi, felnőtt autó benyomosát keltette. Természetesen
ebből is készült a Renault gyárnál komoly sport változat - többek között Magyarországon is futott Guy Fréqeulin veetésével a Taurus Rallye-n. De a "kis" Alpine siker sorozatát már nem tudták vele megismételni,
hiszen időközben az ellenfelek is megtanulták, hogy szinte elsődlegesen a rali szempontjaira tervezik az alapot. Később a 310-es megkapta a Peugeot-Volvo-Renualt közös fejlesztésű V6-os
motort és manapság, 30 évvel a gyártás befejezése után igazi kult autó lett belőle. Hiszen viszonylag keveset gyártottak, nem sok maradt meg az utókorra, és a gyűjtők egyre nagyobb becsben tartják...